
Շախմատ
Սովորողների տարիքային խումբը՝ 6-ից 18 տարեկան
Սովորողների քանակը ՝ 12-ից ոչ պակաս
Պարապմունքների տևողությունը `1 դասաժամի տևողությունը 45 րոպե, շաբաթական՝ 6-8 դասաժամ
Ուսուցման տևողությունը ՝ երեք տարի
Շախմատը երկու խաղացողի համար նախատեսված սեղանի խաղ է, որը մեծ տարածում ունի աշխարհում: Ուսուցման ընթացքում սաները սովորում են շախմատ խաղի կանոնները՝ հարձակում, պաշտպանություն, քայլերի գրանցում, ծանր ֆիգուրներով սկզբնական մատեր, կոմբինացիաններ, ծուղակներ, պատային դիրքեր և այլն: Շախմատը ձևավորում և ամրապնդում է տրամաբանելու, վերլուծելու, խաղի ընթացքում հակառակորդի քայլերը կռահելու, հնարավորությունները գնահատելու կարողություններ և հմտություններ:
Սովորում են ճիշտ որոշումներ կայացնել յուրաքանչյուր քայլ կատարելուց առաջ, գտնել տարբերակներ առաջադրված էտյուդները և խնդիրները լուծելու համար, ռազմավարական և մարտավարական հնարքներ, յուրաքանչյուր խաղից հետո վերլուծել կատարած քայլերը՝ հետագա սխալներից խուսափելու համար, համեմատում, դասակարգում, վերլուծում, գտնում օրինաչափություններ, եզրակացնում: Ծանոթանում են տակտիկական հնարքներին, որը օգնում է տրամաբանության զարգացմանը: Ուսուցումը նաև նպաստում է սովորողների բնագիտամաթեմատիկական ուղղությամբ հետաքրքրությունների զարգացմանը, գիտելիքների ամրապնդմանը: Խաղը ձևավորվում և զարգացնում է սովորողների հաստատակամությունը, նպատակասլացությունը, կամքը, համառությունը, հաղթելու ձգտումը, օգնում է ազատվել ամաչկոտությունից և ընդլայնում նրանց մտահորիզոնը:
Շախմատով հետաքրքրված երեխաները հետագայում կդառնանա մրցունակ շախմատիստներ:
ՈՒՍՈՒՑՄԱՆ ՁԵՎԵՐԸ
Ուսուցման ընթացքում յուրաքանչյուր սանին ցուցաբերվում է անհատական մոտեցում, շերտավոր ուսուցում, կիրառվում են խոսքային, հարց ու պատասխանի, երկխոսության մեթոդական հնարներ, խաղային մեթոդ, սանի կողմից՝ ինքնագնահատում՝ և թվային սանդղակում և բառային ձևակերպման միջոցով:
Խմբակում կարող են լինել տարբեր ժամանակում ընդունված սաներ, ուստի յուրաքանչյուր սանին ցուցաբերվում է տարբերակված՝ անհատական մոտեցում՝ նրանց հնարավորություններին, հետաքրքրություններին, հակումներին, ընդունակություններին, առողջական վիճակին և հաճախելության ժամանակահատվածին համապատասխան: Նոր սաների համար տրվում է համապատասխան թեմատիկ առաջադրանք՝ ներկայացնելով աշխատանքի ընթացքը, կատարման տեխնոլոգիան և ընթացքում կատարվում շտկումներ:
Յուրաքանչյուր պարապմունքի ընթացքում մանկավարժը բացահայտում է սանի գործնական կարողությունները, ըմբռնում նրա ստեղծագործելու միտքը, հնարավորություն ընձեռնում սանին օգտագործելու իր ունեցած գիտելիքները: Դասընթացի ընթացքում սաների հետ տարվում են նաև դաստիարակչական աշխատանքներ՝ զրույցների, քննարկումների, միջոցառումների և տարբեր մրցույթների նախապատրասման և էթիկայի նորմերի պահպանման, ճանաչողական այցերի, անվանի շախմատիստների հետ հանդիպումների, թեմատիկ տեսաֆիլմերի դիտման, առցանց խաղերի մասնակցության միջոցով։
ԾՐԱԳՐԻ ԱՐԴՅՈՒՆՔՆԵՐԸ
Ծրագրի շրջանակում սովորողները պետք է՝
-
ունենան շախմատային գիտելիքների միջին կարողություններ, ինտելեկտուալ հմտություններ,
-
արժանապատվորեն տանեն պարտությունը, սեփական անձին վերաբերվել ինքնաքննադատաբար, վերլուծել սեփական գործողությունները,
-
կարողանան որոնեն, գտնեն այլընտրանքային ուղիներ հաղթանակի հասնելու համար,
-
կարողանան կանխատեսեն և կանխեն հակառակորդի մտահղացումները,
-
լինեն մարտահրավերներին դիմակայող, վերլուծող, համադրող, քննադատաբար մտածող, նախաձեռնող,
-
կայացնեն ինքնուրույն որոշումներ, վարեն ազնիվ, գրագետ խաղ,
-
օգտագործեն ստացած գիտելիքները գործնականում, մասնակցեն քաղաքային, մարզային, հանրապետական և միջազգային մրցույթներին,
-
խմբում անցկանցնեն սեանսեր,
-
գտնեն տարբերակներ առաջադրված խնդիրները լուծելու համար,
-
կարևորեն արտադպրոցական կրթության դերը նախամասնագիտական կողմնորոշման մեջ: